Bardienst

Samen zijn we MOP!

De club is sterk afhankelijk van de inzet van vrijwilligers en er wordt nadrukkelijk gekozen om leden en ouders te betrekken bij het vrijwilligerswerk.

 

We verwachten dan ook van ouders een vrijwillige inzet. Een uitstekende en hele gezellige manier om dit te doen, is meedraaien in de bardiensten in ons clubhuis. Alle informatie over een bardienst vind je hieronder.


Inplannen
Je kan een bardienst eenvoudig inplannen via de MOP-app:

 

  • Je logt in met je eigen lidnummer (senioren / O18 leden >18 jaar) of met het jeugdlidnummer van jouw zoon/dochter
  • Ga onderin je scherm naar CLUB
  • Selecteer INFO
  • Kies 'Plan uw dienst' 
  • Je komt dan in het overzicht met data, opties en het aantal plekken dat nog beschikbaar is. Maak een keuze voor 1 of meerdere tijdslot(en). LET OP! Er staan ook corvee/prikdiensten tussen. Deze zijn alleen bedoeld voor teammanagers (en dus het hele jeugdteam). Deze diensten worden niet bij individuele leden / ouders van leden geregistreerd. 
  • elk seniorlid 2x per seizoen één bardienst.
  • elk jeugdlid 2x per seizoen één bardienst. 


Deze dienst staat op naam van het jeugdlid en wordt ingevuld door de ouder(s) / verzorger(s). Jeugdleden die ouder zijn dan 18 mogen ook zelf hun bardienst draaien. NB: als je geregistreerd coach of manager bent van het team van een van je kinderen, dan hoef je voor dat kind geen bardienst te doen, het mag natuurlijk wel.


Duur
Een bardienst duurt 3 uur. Zorg dat je altijd 10 minuten voor aanvang aanwezig bent voor de opening of overdracht van de dienst.


Ruilen
Ingeplande bardiensten kan je niet meer annuleren. Ruilen met een ander MOP-lid is wel mogelijk. Vergeet niet om dit aan de MOP-barcommissie door te geven (
[email protected]


FAQ

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen met betrekking tot bardiensten.


Inloggen LISA


Vraag: Hoe moet ik inloggen?

Antwoord: Ouders: log niet in met het lidnummer van je kind, maar vraag eerst een eigen inlog aan via [email protected].


Vraag: Ik weet mijn lidnummer niet

Antwoord: Je kan je lidnummer terugvinden op de jaarlijkse factuur van MOP of in de mail die je hebt ontvangen bij je aanmelding. Ouders kunnen een eigen lidnummer opvragen via [email protected]


Vraag: Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Antwoord: Met je lidnummer kun je via de website van MOP een nieuw wachtwoord aanvragen.



Aantal diensten


Vraag: Ik heb meerdere kinderen, hoeveel bardiensten moet ik dan inplannen?

Antwoord: Als je je hebt opgegeven voor de bardienstpoule moet je minimaal 4x een bardienst inplannen gedurende het hele seizoen 25-26. Als je je hebt opgegeven voor de bardienst-invallerspoule, dan vragen we je om 2x een uitgevallen bardienst op te vangen.

 

Vraag: Ik ben zelf senior lid en ik heb 2 jeudleden onder de 18. Hoeveel diensten moet ik doen?

Antwoord: Als "gezin" en lid van de bardienstpoule moet je 4x een bardienst invullen.

 

Vraag: Ik ben alleenstaande ouder van meedere kinderen. Moet ik dan ook 4x een bardiensten inplannen?

Antwoord: Ja, als je je hebt opgegeven voor de bardienstpoule wel. Je mag uiteraard ook een andere vrijwilligersrol doen die beter bij je past. Neem hierover contact op met [email protected]

 


Afkopen


Vraag: Bij andere verenigingen bestaat de mogelijkheid om je bardienst af te kopen.

Antwoord: Nee.



Ervaring


Vraag: Ik heb nog nooit achter de bar gestaan, kan ik dan een dienst draaien?

Antwoord: Jazeker dat kan! Je staat er nooit alleen voor. Je draait de bardienst altijd samen met andere ouders of senioren-leden. Instructies krijg je ter plekke.

 

 

Vrijstelling

 

Vraag: Ik ben al actief als vrijwilliger op MOP. Moet ik dan ook diensten inplannen?

Antwoord: Het beleid “een nieuwe betrokkenheid” houdt in dat binnen ieder gezin verwacht wordt minimaal één ouder een bijdrage levert: het draaien van minimaal 4 bardiensten, een rol in een commissie of een rol als teambegeleider. Dit geldt ook voor seniorleden die geen kinderen op MOP hebben. Daarmee hopen we dat er voldoende andere ouders zich zullen inschrijven voor de bardiensten. Als je het naast je andere actieve vrijwilligersrol leuk vindt om ook nog een bardienst in te plannen, dan zijn wij daar zeer dankbaar voor. Mochten we genoodzaakt zijn om ouders of leden in te gaan delen, dan zullen we daarbij uiteraard coulant omgaan met degenen die al actief bijdragen als vrijwilliger.

 

 

Verhinderd

 

Vraag: Ik ben helaas verhinderd voor mijn bardienst.

Antwoord: Je moet altijd zelf voor vervanging zorgen. Zodra je vervanging hebt geregeld kun je ons een mail sturen om de wijziging door te geven.

 

 

Inschrijven

 

Vraag: Ik heb mijn bardienst per ongeluk verkeerd ingepland en kan deze zelf niet verwijderen.

Antwoord: Klopt. Plan jezelf eerst via de app in op een nieuwe datum en tijd en laat ons per mail weten welke dienst we voor je kunnen verwijderen, zodat dit tijdstip weer beschikbaar wordt voor iemand anders.


Vraag: Ik heb me ingeschreven op een datum die bij nader inzien toch niet goed uitkomt.

Antwoord: Je moet altijd zelf voor vervanging zorgen. Zodra je vervanging hebt geregeld kun je ons een mail sturen om de wijziging door te geven.


Vraag: Mag ik mijn dienst ook door iemand anders laten doen?

Antwoord: Ja hoor dat mag. Het zou het makkelijkst zijn als we weten wie de bardienst komt doen, dus mocht dat niet iemand uit je gezin zijn, dan is het handig als je ons hier een berichtje over kan sturen via [email protected]


Vraag: Bij het inschrijven zie ik alleen de naam van 1 van mijn kinderen, klopt dit?

Antwoord: Ja, dat kan kloppen en is voor nu niet erg. Dan heb je je voor alle diensten ingeschreven terwijl je was ingelogd onder 1 lidnummer. Het liefst willen we dat iedereen zich onder zijn eigen lidnummer inschrijft. Ouders kunnen een eigen lidnummer opvragen via [email protected]



Beschikbare data


Vraag: Er zijn alleen nog maar tijdssloten beschikbaaar op data dat ik niet kan. Wat nu?

Antwoord: Hou de MOP app en de socials in de gaten. Het kan goed zijn dat we af toe nog extra bardiensten toevoegen.


Vraag: Er zijn geen data meer om in te vullen.

Antwoord: Hou de MOP app en de socials in de gaten. Het kan goed zijn dat we af toe nog extra bardiensten toevoegen.



Herinneringsmail


Vraag: Ik krijg een herinnering om bardienst in te plannen terwijl ik al genoeg diensten heb gedaan.

Antwoord: Waarschijnlijk heb je de diensten onder je eigen naam of onder de naam van 1 van je kinderen ingepland, en krijg je nu een reminder voor een van de overige gezinsleden. Het is momenteel nog niet goed mogelijk om ouders en broertjes/zusjes diensten goed aan elkaar te koppelen. LISA denkt met ons mee om dit op te lossen. Tot die tijd hoef je geen zorgen te maken dat je door ons wordt ingedeeld voor een bardienst, want wij doen ons uiterste best om dit te voorkomen. We kunnen alleen helaas niet voorkomen dat jullie een auto-reminder krijgen op gezinsleden waar nog 0 diensten op staan geregistreerd. Als je je al hebt opgegeven voor een vrijwilligersrol of minimaal 4 diensten per gezin hebt gedraaid (op welke naam van het gezin dan ook), dan mag je de reminder als niet verzonden beschouwen.



Reeds voltooide diensten terugzien

 

Vraag: Ik kan mijn eerder gedraaide diensten niet terugzien.

Antwoord: Mogelijk heb je deze diensten onder een login van een van je andere gezinsleden gedaan. Als je een geregistreerde bardienst hebt gedaan, dan staat dit sowieso in LISA. Als je toch twijfelt, mag je ons altijd een extra mail sturen, dan controleren we het even voor je.

 

 

Noodpoule

 

Vraag: Waar kan ik me aanmelden voor de bardienst invallerspoule?

Antwoord: Als lid van de bardienst-invallerspoule vragen we je om 2x een uitgevallen bardienst op te vangen. Je kan je hiervoor aanmelden via [email protected]




En vergeet niet je wijziging aan de barcommissie door te geven via [email protected]


Heb je hierboven geen antwoord niet kunnen op jouw vraag? Dan kun je je natuurlijk altijd wenden tot de barcommissie: [email protected]